FAQ

Har du spørgsmål til din ordre eller vores produkter, så læs nedenstående FAQ, og se om ikke du kan finde svaret du søger. Ellers kontakt os gerne, så skal vi hjælpe dig videre.
af Winnie Løkkegaard Kristensen

Om materialer

Træet ligner ikke det på billedet?

Valnød har en grå nuance lige når man modtager det, men bliver kun smukkere med tiden og får sin varme og naturlige glød.
Amerikansk valnød har et enkelt udseende, modsat Europæisk valnød. Valnøddetræ arbejder med tiden og få en mere rødlig / varm nuance, hvorfor farveforskel kan være gældende ved nye og ældre produkter. Farveforskelle vil udligne sig over tid, men kan fremmes ved at lægge træet i solen.

Lys eg har en kold nuance ved modtagelse, men bliver kun smukkere med tiden og få en varmere glød. Amerikansk Lys eg har et enkelt udseende, og passer perfekt til den nordiske indretnings stil. Der kan forekomme farveforskel ved nye og ældre produkter. Farveforskelle vil udligne sig over tid, og kan fremmes ved at lægge træet i solen.

Hvad betyder FSC-certificering?

Det betyder at finéren der er brugt til vores plader, er sammensat af træ fra bæredygtigt skovbrug, hvor der ikke fældes mere træ end det naturen selv kan nå at reproducere. Foruden det, så bliver der værnet om dyre- og planteliv i skoven, samt at løn- og arbejdsforholdene er i orden for de mennesker, der arbejder der.

Du kan læse meget mere om vores materialer på siden her.

Hvad er en finérplade?

Finér er træ der er skåret i tynde lag, og derefter limet fast på en MDF plade. Pladen består derfor af to lag finér og mdf i midten.

Kan det bruges udenfor?

Finér er en limet materiale og kan derfor ikke tåle fugt, vi anbefaler derfor ikke at det anvendes udenfor.
Akryl er vejrbestandig og kan derfor med fordel anvendes udenfor.

Vi anbefaler at man tilkøber dobbeltklæb hvis produktet skal hænge udenfor.

Hvad betyder det at det er 100% Genavendt akryl?

Det betyder at man giver affald en helt ny betydning og et helt nyt liv. Akryl affald bliver til en værdifuld råvare, som minifabrikken kan bruge til at producere smukke produkter ud af.

Du kan læse meget mere om vores materialer på siden her.

--------------------------

Om bestillinger

Har I modtaget min bestilling?

Hvis du har modtaget en ordrebekræftelse, har vi modtaget din ordre. Hvis du ikke har modtaget en mail fra os med din ordrebekræftelse anbefaler vi at du tjekker din SPAM-indbakke. ER der heller ingen mail fra os der, kan du kontakte os på mail: [email protected]

Hvornår kan jeg forvente at modtage min vare?

Vi bestræber os på hurtig levering og derfor kan du forvente, at ordrer afsendes indenfor 2 - 5 hverdage. Se yderligere under vores Handelsbetingelser.
Produkter der skal laves på bestilling vil have en levering på op til 10 hverdage.

Det skal gives i gave.

Køber du en gave, kan du angive datoen du skal overlevere gaven, så kan gaven byttes 14 dage herefter. Dog gælder det max. 60 dag fra købsdatoen.

Julegaver købt efter den 15. oktober 2023 skal være minifabrikken i hænde, seneste den 10. januar 2024.
Vi bestræber os altid på at give den bedste service, julegaver kan derfor byttes senest 1.februar, vi har dog ikke mulighed for at udbetale varens pris, men tilbyder istedet en ombytning af varen, eller et tilgodebevis på samme beløb.

Jeg har fortrudt mit køb og ønsker at returnere

Ønsker du at returnere bedes du læse vores returbetingelser her

Hvorfor må det ikke hænge i børnehøjde?

Vores produkter er ikke børnelegetøj, og er medmindre andet er angivet, kun tiltænkt som dekoration. Vores materialer sårbare ifht. små hænders til tider voldsomme behandling og kan derfor knække og blive til små genstande med kvælningsfare.

Kan jeg tilføje eller ændre varer i min bestilling?

Når ordren bliver sendt afsted fra minifabrikken bliver der sendt en mail som fortæller dig varen er på vej.

Af sikkerhedsmæssige årsager er det ikke muligt at ændre i det, af kunden, godkendte beløb. Vi kan reducere antallet af varer (og derved også beløbet der trækkes for ordren), men ikke øge det. Du kan i stedet informere os om at du planlægger en tilkøbsordre, så vi er opmærksom på at sende dem samlet. Dette kan kun ske i tilfælde hvor din ordre endnu ikke er afsendt fra vores lager.

Jeg har fortrudt mit køb af en specialbestilling

Hvis du endnu ikke har fået besked om at din vare er i produktion, kan du kontakte os og høre hvor langt vi er med opgaven. Er vi ikke gået i gang endnu, kan vi annullere din ordre. Dette er først godkendt når du får en bekræftelse herpå.

Er din ordre produceret og / eller leveret, er det ikke længere muligt at fortyde købet.

--------------------------

Om Fragt & Porto

Fragtpriser

Vi anvender GLS som fragtleverandør.

Fragt til pakkeshop koster kr. 29,-, privat- og erhvervsomdeling kr. 89,-
Der er gratis fragt til pakkeshop ved køber over kr. 500,-

Jeg har ikke modtaget min pakke

Når din bestilling er behandlet og forlader vores lager, modtager du en e-mail med en forsendelsesbekræftelse. I den e-mail er der også et trackingnummer, så du kan følge pakken online hos GLS. Du kan tracke din pakke senest 48 timer efter pakken har forladt lageret.

Hvis pakken ikke er nået frem senest 10 dage efter forsendelsesbekræftelsen, anbefaler vi, at du tager direkte kontakt GLS Kundeservice for at fremme behandlingstiden. Informationerne står i den mail du modtager ved afsendelse af din pakke.

Pakken er i stykker ved modtagelse

Læs vores præcise beskrivelse af håndtering af reklamationer under vores handelsbetingelser.

--------------------------

Om reklamationer

Der er en et mærke / revne på min kuppel

Der er to uundgåelige mærker på kuplerne. De stammer fra støbningen, og er derfor ikke reklamationsberettiget. Du kan læse mere her.

Min vare lugter meget brændt

Produkterne produceres på egen fabrik, de laserskæres og kan derfor have en let brændt lugt som dog aftager med tiden.

Der er røgskygger på min vare

På bagsiden er der røgskygger fra produktionen, det er uundgåeligt. Prøv at vende produktet om, og se om det ikke er pænere på forsiden.
På enkelte produkter kan der forekomme en let skygge fra laserskæringen på forsiden, dette kan fjerne ved at slibe let med finkornet sandpapir. Synes du det er for voldsomt, er du velkommen til at sende os et billede pr. mail: [email protected], så hjælper dig videre.

Mit produkt er faldet ned og gået i stykker

minifabrikken kan ikke stilles til ansvar for klæbeevnen af de gratis vedlagte materialer som klæb, tape mv., da ingen flader er ens. Det er derfor kundens ansvar at teste om det hæfter. Vi anbefaler at alt medsendt klæbemasse bruges til ophængning. Der stilles IKKE garanti for nedfaldne produkter, samt evt. skader på tapet mv.

Jeg vil gerne flytte min vægdekoration

Du kan sagtens bruge din vægdekoration år efter år. Du kan tilkøbe skabeloner, klæb og øvrigt tilbehør her.
Er der anvendt dobbeltklæb til ophængning, anbefaler vi at du varmer med en hårtørre op under dekorationen, indtil du kan mærke at klæbet bliver elastisk. Herefter jeg du forsigtigt løsne dekorationer fra vægen med en smørrekniv el.lign.

Pakken er i stykker ved modtagelse

Læs vores præcise beskrivelse af håndtering af reklamationer under vores handelsbetingelser.

Produktet ligner ikke det på billedet

Ved kampagner kan produktet kan være leveret med beskyttelsesfolie når du modtager det. Tag fat i hjørnet og træk det af, så kommer den fineste finér eller akryl til syne.

Mit produkt er spejlvendt.

Ved kampagner kan produktet kan være leveret med beskyttelsesfolie når du modtager det. Prøv at vende bogstavet om, således at det hvide vender fremad. Tag fat i hjørnet og træk det af, så kommer den fineste finér til syne, og dit produkt er ikke længere spejlvendt.